GÜZEL SANATLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi Müdürlüğü

1.jpeg

  • 2.JPEG
  • 3.JPG
  • 4.JPG
  • 5.JPEG
  • 6.JPG
  • 7.JPG



YAPININ TARİHÇESİ


İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi hizmet binası olarak 1969 yılında yapımına başlanmış ve 1973 yılında ziyarete açılmıştır.

MÜZESİNİN TARİHÇESİ

İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi, 9 Eylül 1952 tarihinde Kültürpark içinde bir galeri olarak açılmıştır. İzmir Devlet Güzel Sanatlar Galerisi Müdürü sanatçı Turgut Pura’nın da katkılarıyla 1973 yılında, İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi olarak halen hizmet verdiği Atatürk Bulvarı’ndaki yeni mekânına taşınmıştır.
Müze, kentin dinamik yaşamı ve canlı bölgesinin kültürel ağırlık merkezi kimliğiyle ortak değerlerimiz olan sanat eserlerine ev sahipliği yapmaktadır.

MÜZE KOLEKSİYONU


Ülkemizin sahip olduğu kültürel mirasın önemli yapı taşları olan seçkin eserlerden oluşan Müze koleksiyonu her geçen gün zenginleşmektedir.
Tanzimat Döneminin sembolleşmiş sanatçıları ile Cumhuriyet Dönemi ve beraberinde gelişen dönemlerin önemli temsilcilerine ait eserler Müzenin koleksiyonunu oluşturmaktadır.

ZİYARET


Ziyaret Saatleri:    
09:00-12:00
13:00-17:00
Müze Pazartesi günleri ve dini bayramların birinci günü hariç,  hafta içi ve hafta sonu ziyarete açıktır.

ADRES-İLETİŞİM:


Mithatpaşa Cad. No:94
Konak/ İZMİR
resimheykel35@ktb..gov.tr
Tel      : (0232) 482 03 93
Faks     : (0232) 441 05 26




THE SHORT HISTORY OF THE BUILDING


İzmir The State Art and Sculpture Museum and The Gallery as a maintenance building was begun built in 1969 and was opened for visiting in 1973.

THE BRIEF HISTORICAL ACCOUNT OF THE MUSEUM


İzmir State Art and Sculpture Museum and The Gallery was opened as a gallery in The Culture Park on the 9th of September 1952.
Turgut Pura who was the director of İzmir Fine Arts Gallery gave some help to transport the museum from its place to the new residence on the Atatürk Boulevard in 1973.
The musem with the dynamic living and the identity of the cultural center of the city entertains our own artworks.

THE COLLECTION OF THE MUSEUM


The colletion of the museum, the select artworks and the important construction stones of our cultural heritage, is getting rich.
The collection contains the artworks of the symbolized artists of The Tanzimat Period, The Republic Period and the other periods.

VISITING


Visiting Hours:
 
09:00-12:00   
13:00-17:00
Except on Mondays and in the first days of the religious bayram(s), the museum is open duruing the week and weekend.

ADDRESS-COMMUNICATION

Mithatpaşa Caddesi, No: 94
Konak/ İZMİR
E-Mail: resimheykel35@ktb.gov.tr
Telephone Number: 0232 482 03 93
Faks Number: 0232 441 05 26