GÜZEL SANATLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Erzurum Resim Heykel Müzesi ve Galerisi Müdürlüğü





  • 2.jpeg
  • 3.jpeg
  • 4.JPG
  • 5.JPG
  • 6.png
  • 7.jpeg
  • 8.jpeg













YAPININ TARİHÇESİ


1864 yılında yaptırılan bina, 1924 yılı sonlarında geçirdiği yangından sonra onarılarak 1926 yılında Gazi İlkokulu olarak hizmete açılmıştır. Zaman içerisinde Yapı Sanat, Güzel Sanatlar Lisesi, Fen Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi olarak kullanılmıştır. Okulun bir salonu 1960 yılında “Atatürk ve Erzurum Kongre Müzesi” olarak ziyarete açılmıştır. 2011-2013 yılları arasında TBMM tarafından yapılan restorasyonun ardından 2014 yılı sonunda Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğüne devredilmiştir.

MÜZENİN TARİHÇESİ

1963 Yılında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak Halk Eğitimi Merkezi Binası içerisinde kurulmuştur. 1976 Yılında Kültür Bakanlığına bağlanmış, 1986 yılında Halk Eğitimi Merkezi binası yanında yapılan Kültür Merkezi binasına taşınmıştır.
Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanlığının Havuz Başı Kent Meydanı Projesi kapsamına alınan Kültür Merkezi binasından 2012 tarihinde Kazım Karabekir Halk Kütüphanesine geçici olarak taşınmıştır.  2016 yılı itibariyle hizmet verdiği Kongre Binasında faaliyetlerine devam etmektedir.

MÜZE KOLEKSİYONU

Erzurum Resim Heykel Müzesi ve Galerisi koleksiyonu, Türk resim sanatının çeşitli dönem özelliklerini yansıtan öncü sanatçıların eserlerinden oluşmaktadır.  Türk sanat tarihinin önemli örneklerini bünyesinde barındıran Müze, bulunduğu yapının tarihi önemi ve sanat tarihsel niteliğindeki eserlerle bölgesel etki alanı içinde önemli bir kimliğe sahiptir.

ZİYARET


Ziyaret Saatleri:    
08:00-12:00
13:00-22:00

Müze Pazartesi günleri ve dini bayramların birinci günü hariç,  hafta içi ve hafta sonu ziyarete açıktır.

ADRES-İLETİŞİM:


Kazım Karabekir Paşa Mahallesi
Kongre Caddesi Tarihi Kongre Binası  
Yakutiye/ERZURUM
resimheykel25@kulturturizm.gov.tr
Tel      : (0442) 235 19 58
Faks     : (0442) 233 31 58


Müze girişi, tekerlekli sandalye kullanan veya merdiven kullanamayan ziyaretçilerimiz için uygundur. Tüm katlara asansörle ulaşılabilir.



THE SHORT HISTORY OF THE BUILDING


The building was built in 1864. After the fire in 1924 it was restored  and it began to give service as Gazi Elementry School in 1926. During the time it was used as The Building of Art, The High School of Fine Arts, The High School of Social Sciences. One of the halls of the school was opened for visiting named The Museum of Atatürk and Erzurum Congress in 1960.
The building was restored by T.B.M.M. between the years of 2011-2013. It was turned over The General Office of Fine Arts of The Ministry of Culture and Tourism at the end of 2014.

THE BRIEF HISTORICAL ACCOUNT OF THE MUSEUM

The museum was established in the building of The Public Education Center which belongs to the Ministry of National Education in 1963. It was related to the Ministry of Culture in 1976 and was moved to the new building of The Culture Center which was near The Public education Center building.
The building was one of the subject of The Poolside Square Project of Erzurum Metropolitan Municipality, so the museum was transfered to Public Library of Kazım Karabekir for some period in 2012.
Since 2012 it has carried on its activity in The Congress Building.

THE COLLECTION OF THE MUSEUM


The Collection of Erzurum The State Art and Sculpture Museum and Gallery is consisted of the artworks of the leader artists of different periods of the Turkish Painting Art. The museum contains the imporant examples of the Turkish Art History. The importance of the historical building and the artworks, the museum has got an important identity in the regional effect area.

VISITING

 
Visiting Hours:

08:00-12:00
13:00-22:00

Except on Mondays and in the first days of the religious bayram(s), the museum is open duruing the week and weekend.

ADDRESS-COMMUNICATION


Kazım Karabekir Paşa Mahallesi
Kongre Caddesi Tarihi Kongre Binası
Yakutiye/ ERZURUM
E-Mail: resimheykel25@kulturturizm.gov.tr
Telephone Number: 0442 235 19 58
Faks Number: 0442 233 31 58

The entrance of the museum is proper for our visitors who use wheelchair and cannot use the stairway. One can reach all the flats with elevator.